آموزش راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ با Mail chimp
یکی از روش های ایمیل مارکتینگ که مدیران فروشگاه های آنلاین از آن استفاده میکنند، Mail chimp میباشد. که یک سیستم تحت وب بوده و برای ارسال انبوه ایمیل استفاده میشود. در این مقاله قصد داریم روش استفاده آن را بیان کنیم.
ساخت اکانت Mailchimp : در مرحله اول میبایست یک اکانت mailchimp درست کنید.
مخاطب خود را تعیین کنید
وقتی که یک اکانت میل چیمپ ساخته میشود از اطلاعات حساب پیش فرض برای ایجاد مخاطب استفاده میشود شما میتوانید اطلاعات خود را وارد کنید و شروع به اضافه کردن مخاطبان کنید. در این پلتفرم شما میتوانید مخاطبان خود را دسته بندی کنید .
فرم ثبت نام خود را ایجاد کنید
اگر هنوز مخاطبی ندارید نگران نباشید. Mailchimp فرم ثبت نام مخاطبی به شما میدهد و شما میتوانید در وب سایت یا صفحه فیس بوک خود پست کنید و شروع به جذب مخاطب کنید. علاوه بر این، میل چیمپ این امکان را فراهم کرده تا خودتان نیز بتوانید طراحی فرم ثبت نام را متناسب با برند خود انجام دهید .
کمپین ایجاد کنید
در قدم بعدی، اولین کمپین خود را کلید میزنید. کمپین پیامی است که شما از طریق ایمیل، تبلیغات، یا روشهای دیگر به اشتراک میگذارید. اغلب کاربران Mailchimp با یک کمپین ایمیل معمولی شروع به کار میکنند.
گزارشهای کمپین خود را بررسی کنید
بعد از ارسال کمپین ایمیل، دفعه بعد که وارد Mailchimp شدید، در داشبورد خود میتوانید مشاهده کنید چه تعداد از افراد کمپین شما را باز کرده، کلیک کرده، یا لغو عضویت کرده اند. برای مشاهده جزئیات بیشتر، و دانلود، به اشتراکگذاری یا پرینت گرفتن گزارشهای کمپین، بر روی Reports کلیک کنید.